Σάββατο 6 Μαρτίου 2010

Η Σαλάτα της Ύφεσης

Για τη σαλάτα στην εποχή
της οικονομικής κρίσης θα χρειαστείτε:


Σπόρους ρόκας. Το φακελάκι στοιχίζει 1,50 ευρώ. Αρχίζει να φυτρώνει σε 5-6 μέρες. Σε είκοσι μέρες αν ο καιρός είναι ζεστός, έχουμε συγκομιδή.

~ Ρίζες ντομάτας. Από 0,50 έως 1 ανάλογα με το μέγεθος. Αν τις φυτέψετε τώρα μέχρι τις αρχές Ιουνίου θα έχετε τις πρώτες ντομάτες στο πιάτο σας.

Για τα φρέσκα κρεμμυδάκια, θα χρειαστείτε κροκάρι. (Μα να μη μπορώ να θυμηθώ πόσο το αγόρασα! )


Λόλα πράσινη και κόκκινη. Στη συσκευασία στο πλαστικό κεσεδάκι περιέχονται είκοσι ρίζες. Τιμή 1 ευρώ το κεσεδάκι. Την ίδια τιμή έχουν και τα απλά μαρουλάκια.



Σκάβουμε το λαχανόκηπό μας, ρίχνουμε χωνεμένη κοπριά και ανακατεύουμε καλά το χώμα. Μετά από μια δύο μέρες ξανασκάβουμε και με τσουγκράνα ομαλοποιούμε την επιφάνεια. Φυτεύομε τα μαρουλάκια και τις λόλες σε σειρά με αποσταση μεταξύ τους για μεν τα μαρούλια 25-20 εκατοστά για τις Λόλες 5-10 εκατοστά περισσότερο. Η περίφραξη είναι απαραίτητη ειδικά αν υπάρχουν ζώα.



Μπορούμε να προμηθευτούμε άνηθο είτε σε απόρους- που θα καθυστερήσει να μεγαλώσει- είτε σε φυντανάκι. Στοιχίζει 0,50 ευρώ η ρίζα. Μπορεί να φυτευτεί και σε γλάστρα.


Το ίδιο και ο μαϊντανός. Μπορεί να φυτευτεί σε γλάστρα και στοιχίζει 0,50 ευρώ η ρίζα.


Και για να προλάβω τις δικαιολογίες του τύπου «δεν έχουμε κήπο» μπορείτε κάλλιστα να φυτέψετε και τα μαρουλάκια και τις ντομάτες σε γλάστρες στο μπαλκόνι σας.



Καλή επιτυχία!



Μουσική: Estate του Bruno Martino με το BeCool Jazz Quartet του Titus Chen

35 σχόλια:

Thalassenia είπε...

Έχεις χάρη που φεύγω και θα αργήσω να φυτέψω. Έχω σκάσει από τη ζήλια.

Μάρτη μήνα ήταν φυτεμένες οι σκεπαστές πρώιμες ντομάτες.
Τώρα θα με πάρει Πάσχα να φυτέψω.
Θερωρώ ντροπή να αγοράζουμε άνιθο, μαιντανό, δυόσμο, κρεμυδάκια.
Να μη πω και άλλα.

Καλή ρίζα και καλοφάγωτα.

Καλημέρα.

b|a|s|n\i/a είπε...

πωπωπω! τόσος χώρος ελεύθερος!! :)
δεν ξέρω και να μαγειρεύω :(
και όσες φορές προσπάθησα πλήρη αποτυχία. είναι να το έχεις και μάλλον δεν.
αν θες πάντως κολίανδρο να σου δώσω. από ότι βρήκα έχει γεύση σέλινου και μοιάζει με μαϊντανό. θες που με παρέσυρε η φωτογραφία στο φακελάκι έχω απλώσει τουλάχιστον δέκα φακελάκια. και έχουν αρχίσει να βγαίνουν. :)
καλημέρα σου!

navarino-s είπε...

Xρησιμότατες συμβουλές + πράσινη ανάπτυξη!

συκοφάγος είπε...

Πετεινότατε

είστε περιβόλι κυριολεκτικώς!

Η σαλάτα της ύφεσης φυτεύτηκε σε κήπο αειφόρου ανάπτυξης. Προβλέπω η ζήτηση παραγώγων [ενδεχομένως και των παραγωγών...] να υπερκαλυψει την προσφορά, ως εκ τουτου ξεκινώ αμέσως [ελπίζω κι αρκετά έγκαιρα] τη δημόσια προσφορά: Σας δίνω ένα σακί από τη πρώτη σοδειά του αμυγδαλεώνα μου εις αντάλλαγμα ενός πινακίου υφεσιακής σαλάτας.

Πώς το λένε, Πετεινότατε;

"Στάσου, 'μύγδαλα!!!"

κόκκινο μπαλόνι είπε...

μου έβαλες ιδέες! Δευτέρα πάω για σπόρους! Το μπαλκόνι μας έχει πολύ χώρο! Για μαρούλια δεν ξέρω, αλλά για τα υπόλοιπα νομίζω το 'χω!

Yannis Tsal είπε...

Από την αυτοδιαχείρηση στις... αυτοκαλλιέργιες. Είναι μια καλή ιδέα που βοήθησε πολύ και τον αδερφό κουβανικό λαό να αντιμετωπίσει την "ειδική περίοδο" της δεκαετίας του 90, με εμπάργκο από όλες σχεδόν τις χώρες.

Και μην ξεχνάμε τι έλεγε και ένας αείμνηστος πολιτικός της δεξιάς: Φασούλι φασούλι γεμίζει το σακούλι!

Γιαγιά Αντιγόνη είπε...

Με τις ντομάτες έχω μόνιμο πρόβλημα.
Μήπως επειδή μένω σε χαμηλό σπίτι και ο ήλιος δεν είναι αρκετός;
Στον ακάλυπτο γίνονται;
Εχω μια λεμονίτσα και ελιά, που αποδίδουν καρπούς!

logia είπε...

εγώ τώρα τι να πω; το παιδί του μπετόν;
μα που θα πάει; σε λίγο καιρό που θα είμαι κανονική γειτόνισσα της θαλασσένιας θα δείτε κηπάκο!!!!
α!!!!

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο, μπράβο. Να προσθέσω μόνο ότι εκτός από την παραγωγή έχουμε κυρίως να γευτούμε τη χαρά της δημιουργίας. Η μεγαλύτερη που υπάρχει νομίζω. Θα πρότεινα και δέντρα, αν υπάρχει χώρος. Δημιουργία που θα υπάρχει και μετά από μας για να δίνει χαρά και γεύση και στους μετέπειτα. Άντε με το καλό οι σαλάτες. Μεγάλη η χαρά να τα κάνουμε όλα...σαλάτα!
Θα τους φάμε...λάχανο τους οικονομολόγους!
Καλή σας νύχτα, φίλτατε
"Δρούτσουλας"

Ανώνυμος είπε...

Τσαλαπετεινέ μου, σας παρακαλώ μην δημοπρατήσετε τα γλαστράκια με τα μαρουλάκια.Μου τα υποσχεθήκατε άλλωστε.

Coffeemug είπε...

Απολαμβάνω τη μουσική σου. Θα θαυμάσω από εδώ τα μαρουλάκια και τα κρεμμυδάκια. Πρέπει να ομολογήσω όμως ότι δεν μπορώ να κάνω ΚΑΙ αυτό. Καλημέρα (κιτρινισμένη)

theorema είπε...

Α, γι' αυτό είδα τις προάλλες μια φίλη να χει στη γλάστρα της ένα φυτό σαν χερούκλα ανοιγμένη κι όταν τη ρώτησα τι ειναι αυτό μου απάντησε "ΑΑΑ' ποιότητος χορτάρι για μας και τους οικείους;"...
Τι λέτε να ήτανε αυτό, κύριε Τσαλαπετεινέ μου? Μυρωδικό για καμιά σαλάτα?...

Σελιτσάνος είπε...

Να κάνουμε και διαγωνισμό για τυο μεγαλύτερο και υγιέστερο μαρούλι.Πέρυσι μου τα ρήμαξε μια αρρώστια(σαπίλα).Φέτος ακολουθώ άλλο σχέδιο:ξεπατωμένα άγρια χόρτα(με το χώμα τους) φυτεύονται στον κήπο και ευελπιστώ να έχω σοδειά κάθε χρόνο,χωρίς κανέναν κόπο...

Margo είπε...

Χθες φύτεψα σπανάκι, μυρώνια, μελισσόχορτο, πατάτες και ρόκα, αλλά ο σπόρος της ήταν πολύ ψιλός. Αυτός που βλέπω στην φωτογραφία μοιάζει χοντρότερος. Φύτεψα πρώτη φορά.. μάλλον μου έδωσαν λάθος σπόρο. Να δω τι θα βγει χμμ...
Ααα φύτεψα και φραουλιές! Τα υπόλοιπα αργότερα σύμφωνα με τις οδηγίες του μπαμπά κηπουρού..:)

Αλήθεια, με τι νερό ποτίζεις βλέπω μεγαλούτσικο κήπο. Εδώ αν δεν βρίσκαμε νερό (πηγάδι) δεν θα βάζαμε τίποτα!
Καλή επιτυχία στο λαχανόκηπό σου!!!
Καλημέρα Τσαλαπετεινέ μου

Τσαλαπετεινός είπε...

Thalassenia : Καλησπέρα. Μη στεναχωριέσαι! Τα δικά μου έτσι πρώιμα που τα έβαλα κινδυνεύουν από ξαφνικές παγωνιές. Εσύ θα αργήσεις λίγο να πάρεις τη σοδειά σου αλλά θα είναι σίγουρη. Να σαι καλά για τις ευχές σου.



b|a|s|n\i/a : Δεν είναι και τόσο μεγάλος χώρος. Ίσα- ίσα 30 μαρουλάκια, 2 ντομάτες και λίγη ρόκα χωράει. Άσε που στρίμωξα τα λουλούδια για να έχω τη σοδειά μου. Με τόσο κολιανδρό που έβαλες νομίζω ότι μπορείς να προμηθεύσεις όχι μόνο εμένα αλλά κι όλους τους διαδικτυακούς σου φίλους. Αλλά πού βάζουμε κολιανδρο δεν έμαθες τελικά!

Τσαλαπετεινός είπε...

navarino-s : Ελάχιστες οι συμβουλές μου και άκρως ερασιτεχνικές. Η πράσινη ανάπτυξη θα επέλθει στην άλλη πλευρά, αυτή των λουλουδιών και την περιμένω πως και πως.




συκοφάγος : Φίλτατε συκοφάγε
Δελεαστική η προσφορά σας, αλλά επειδή για να γίνει η αξιολόγησή της θα ήθελα να μου αποστείλετε
Α.) εικόνες του αμυγδαλεώνα σας στην φάση της ανθοφορίας.
Β.) Διευκρινήσεις για το μέγεθος που θα έχει το σακί και αν θα είναι καθαρισμένα ή όχι.
Γ.) Συνταγή για αμυγδαλόπιτα.
Δ.) Ένα τουλάχιστον χαϊκού εμπνευσμένο από τα άνθη της αμυγδαλιάς.


Αν η προσφορά σας περιέχει τα παραπάνω στοιχεία μπορώ να δεσμευτώ δημοσίως να σας στέλνω όλη τη σαιζόν την περίφημη Ensalada Verde- Los ojos de Virgen που αποτελεί σπεσιαλιτέ του καταστήματος.

Τσαλαπετεινός είπε...

κόκκινο μπαλόνι : Αν βάλεις ρόκα- η δική μου φύτρωσε ήδη- κρεμμυδάκια και άνηθο, έχεις εξασφαλίσει φρέσκια σαλάτα για μήνες. Κάνε και μια δοκιμή για μαρουλάκια. Δε χάνεις τίποτα. Μπορείς να φυτέψεις επίσης ντοματιές με τα μικρά ντοματάκια που όμως δεν υπάρχουν ακόμα στα φυτώρια- σε κανένα μήνα ελπίζω ότι θα βγουν.


tsalapeteinos : Α! όλα κι όλα! Φασόλια δε βάζω. Έχουν πολλή δουλειά, θέλουν νερό, αρκετή περιποίηση και φοβάμαι ότι στην Αττική γη δε θα ευδοκιμήσουν.
Θα περιοριστώ στη μικρή παραγωγή μου που θα μοιραστεί σε φίλους και αδελφούς όπως και τις προηγούμενες χρονιές σε συσκευασία ανθοδέσμης.
Όσο για μένα, τρώω επιτόπου την ώρα που ποτίζω. Στο πόδι που λένε.

Τσαλαπετεινός είπε...

Γιαγιά Αντιγόνη : Οι ντομάτες θέλουν ήλιο. Μήπως τις βάλετε φέτος στην ταράτσα; Αρκεί βέβαια να μη φυσάει πολύ και να μην είναι κόπος το πότισμα.
Φαντάζομαι ότι η λεμονιά θα είναι υπέροχη όταν ανθίζει!



logia : Περιμένουμε εναγωνίως την φύτευση του κήπου σου και εδώ είμαστε για μικρές συμβουλές- πάντα ερασιτεχνικές.

Τσαλαπετεινός είπε...

"Δρούτσουλας" : Η χαρά της δημιουργίας νομίζω ότι είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή της παραγωγής ειδικά όταν η έκταση που καλλιεργούμε είναι μικρή και μάλιστα σε αστικό περιβάλλον. Από δέντρα διαθέτουμε μια νεαρή μουσμουλιά και μια ηλικιωμένη ροδιά που εκτός των καρπών της δίνει κλαδιά σε σμήνος λαλίστατων κοτσύφων που έχουν πλέον αντικαταστήσει το ξυπνητήρι.


Ανώνυμος : Ξέρετε ότι ο Τσαλαπετεινός κρατάει τις υποσχέσεις του. Τα γλαστράκια με τα μαρούλια είναι δικά σας αγαπητή μου. Θα μου επιτρέψτε όμως να διαθέσω μερικά από αυτά που είναι φυτεμένα στο χώμα σε φίλους που εκτιμούν τα προϊόντα του λαχανόκηπού μου.

Τσαλαπετεινός είπε...

Coffeemug : Καλησπέρα! Για χατίρι μου, φύτεψε τουλάχιστον ένα βασιλικό! Δυο φυλλαράκια στη έστω αγορασμένη σαλάτα θα δώσουν άλλη γεύση. Και θα έχεις τη χαρά να τον δεις να μεγαλώνει.
Σήμερα πάντως έφυγε το κίτρινο απόκοσμο χρώμα. Ελπίζω να γλυτώσουμε και από τη σκόνη.


theorema : Δεν καταλαβαίνω τι εννοείτε όταν λέτε «φυτό σα χερούκλα ανοιγμένη»! Μήπως θα μπορούσατε να το περιγράψετε με όρους κηπουρικούς, ώστε να το αναζητήσω στον μπούσουλα που διαθέτω (τετράκιλη Botanica που περιέχει δέκα χιλιάδες είδη φυτών από όλον τον πλανήτη. )
Βεβαίως ο καθένας μας έχει αδυναμία σε κάποια μυρωδικά- περί ορέξεως…- για παράδειγμα ξέρετε ότι εμένα η αδυναμία μου είναι η ματζουράνα στο κατώφλι.

Τσαλαπετεινός είπε...

Σελιτσάνος : Θα με ενδιέφερε να συμμετέχω σε διαγωνισμό για το νοστιμότερο μαρούλι κι όχι για το μεγαλύτερο. Βέβαια σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να οριστεί κριτική επιτροπή στην οποία θα συμμετέχουν αξιόλογοι γευσιγνώστες.

Ελπίζω τα άγρια χόρτα που μεταφυτεύσατε να βρουν πρόσφορο έδαφος και να πολλαπλασιαστούν ώστε να σας παρέχουν επί μακρόν καλή σοδειά.


Margo : Καλησπέρα στο Αιγαίο!
Margo μου θα το πιστέψεις ότι φύτευα και σε σκεφτόμουνα; Έλεγα να δεις ότι θα έχει ήδη ξεκινήσει τις ανοιξιάτικες εργασίες στον κήπο της και σίγουρα
θα βάλει πολύ περισσότερα από μένα.

Έχεις δίκαιο για το σπόρο της ρόκας. Είναι πιο χοντρός από αυτόν που φύτεψα πέρυσι. Σε δυο βδομάδες θα διαπιστώσουμε αν αξίζει. Η ρόκα πάντως στο φακελλάκι ήταν λίγο πιο σγουρή.


Ο λαχανόκηπος είναι μικρός- ούτε 3 τετραγωνικά- οπότε δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις σε νερό.

Freedom είπε...

Λατρεία-νονέ

Είσαι ο γκουρού μου! Θα αγοράσω αύριο κιόλας σπόρους. Θα μείνω εις τα πάτρια καμιά δεκαπενταριά μέρες αλλά στο λέω, αν δε φυτρώσουν τα ζαρζαβάτια μου, θα έρθω στη φωλιά σου για σαλάτα!
Και έσπαγα το κεφάλι μου να βρω πώς στην ευχή λένε αυτό το μπορντοροδοκόκκινο λαχανικό! Μα, λόλα;

Μεγάλη αγκαλιά
(Επιτέλους κι ένας μήνας θηλυκού γένους! Φαντάζομαι λόγω της γιορτής της γυναίκας...πονηρούλη!
Και η αλισάχνη...τι όμορφη λέξη...)

Coffeemug είπε...

Βασιλικό έχω για τις σάλτσες. Και λεβάντα επίσης. Μετράνε αυτά; Επίσης δεν είμαι τοοοοοσο τεμπελόσκυλο. Κόβω μόνη μου τη σαλάτα. Πω πω μου βγήκε το κακό όνομα τώρα. :))

Τσαλαπετεινός είπε...

Freedom : Αγαπημένο μου παιδί!
Χαίρομαι που σε παρασύρω την τελευταία στιγμή πριν την αναχώρησή σου σε κηπουρικές δραστηριότητες. Να πάρεις μόνο σπόρους ρόκας που φυτρώνουν πολύ γρήγορα για να προλάβεις να φας κανένα φυλλαράκι πριν φύγεις. Την υπόλοιπη σοδειά μπορούν να σου στέλνουν στην ξενιτιά τα κτηνάκια, αν δεν αποκάμουν με τις δουλειές που τους άφησες να κάνουν στο πόδι σου.


Αφού σου αρέσει τόσο η λέξη ‘αλισάχνη’ να αφήσω εδώ ένα τετράστιχο που μου είχαν παραγγείλει το καλοκαίρι με αυτή τη λέξη.

Από τα βράχια όλοι τους πάνε και τη μαζεύουν/

Μα αλισάχνη σα κι αυτή δε ξέρουν να γυρεύουν/

Η πιο λευκή η πιο λαμπρή που`χει αψιά μεγάλη /

Από κορμί συνάζεται κι από ζεστή αγκάλη/


Πολλά πολλά φιλιά

Τσαλαπετεινός είπε...

Coffeemug : Φυσικά και μετράνε! Ειδικά ο βασιλικός!!
Καλή σου μέρα και συγνώμη που άργησα να απαντήσω.

Greek Rider είπε...

Και αν το μπαλκόνι που θα είναι η γλάστρα έχει ήλιο μόνο το μεσημέρι γίνονται όλα αυτά;

Τσαλαπετεινός είπε...

Greek Rider: Καλησπέρα νέε κηπουρέ!

Αν βλέπει το μπαλκόνι σου ο ήλιος για κανένα δίωρο το μεσημέρι πιστεύω ότι δε θα έχουν πρόβλημα και θα μεγαλώσουν μια χαρά. Ίσως όμως να αργήσουν λίγο. Κάποιες από αυτές που έβαλα σε γλαστράκια που τις βλέπει αρκετά ο ήλιος είναι σχεδόν έτοιμες. Οι άλλες θέλουν ακόμα δυο βδομάδες.

Καλή επιτυχία!!!

geokalp είπε...

μπράβο!
ενθαρρυντικό το ποστ!
το κρατάω!

Τσαλαπετεινός είπε...

geokalp: Καλημέρα και καλώς μας ήρθες!

Ενθαρρυντικά είναι και τα αποτελέσματα της φύτευσης. Ετοιμάζομαι για την πρώτη σαλάτα...

cynical είπε...

Tsalapeteine,

διαβασα προσεχτικα τις υποδειξεις σου. Εδωσα λοιπον 4,52 ευρω για τους σπορους ζαρζαβατικων και γυρω στις 150,000 ευρω για να αγορασω τον λαχανοκηπο!

Odyssey είπε...

Σου προτείνω και το κάρδαμο.
Εξαιρετικό και λίγο ξεχασμένο σαλατικό.
Για να καρδαμώνετε.

Τσαλαπετεινός είπε...

cynical : Μα πόσο πάει τελικά το στρέμμα ο λαχανόκηπος; Έκανες καθόλου παζάρια ή έδωσες ότι σου ζήτησαν; Είναι περιφραγμένος;

Τουλάχιστον ελπίζω να διαθέτει αυτόματο πότισμα!

Τσαλαπετεινός είπε...

Odyssey: Αν όντως καρδαμώνεις με το κάρδαμο, θα φυτέψω αμέσως! Οι κηπουροί της πόλης βλέπεις εξαντλούνται εύκολα με τις αγροτικές δουλειές. ;-)
Καλό Πάσχα Odyssey!

Σταυρούλα είπε...

Καλοφάγωτα! :) Μαϊντανό, δυόσμο, σέλινο, κρεμμύδια, πράσα και σκόρδα έχουμε κάθε χρόνο στον κήπο, χάρη στη μαμά. ;)

Τσαλαπετεινός είπε...

renata : Αυτά έχουν ήδη φαγωθεί. (η ανάρτηση είναι του 2010) Πάμε τώρα για την καινούρια σοδειά.
;-)